Algemene vragen
Wij bieden ook zeker keukens op maat aan. Of u nu te maken heeft met een schuin plafond of een uitdagende indelingsruimte, wij denken graag met u mee.
Dat kan zeker. Wij kunnen het gehele traject verzorgen. Van ontwerp tot installatie. Wij ontzorgen graag. Informeer bij uw adviseur voor de mogelijkheden.
Dat kan zeker. Wij kunnen het gehele traject verzorgen. Van ontwerp tot installatie. Wij ontzorgen graag. Informeer bij uw adviseur voorf de mogelijkheden.
Kinderen zijn zeker welkom in onze showroom. Er is een speelhoekje ingericht voor de kinderen, zodat de ouders rustig kunnen rondkijken.
Adviesgesprek
U bent van harte welkom om zonder afspraak een ronde te doen door onze showroom en inspiratie op te doen. Wilt u graag persoonlijk advies of een offerte laten opstellen? Dan raden we aan om een adviesgesprek in te plannen. We reserveren hier graag een ochtend, middag of avond voor, zodat we alle tijd voor u hebben. Neem gerust contact op met onze receptie of vul het formulier op de website in om een afspraak te maken.
Tijdens een adviesgesprek nemen we uitgebreid uw wensen en ideeën met u door. Samen met de adviseur loopt u door de showroom om inspiratie op te doen en materialen te bekijken. Op basis van uw voorkeuren maakt de adviseur – indien mogelijk – direct een offerte en een 3D-tekening, zodat u een goed beeld krijgt van het eindresultaat.
Het is prettig als u maten meeneemt, en eventueel tekeningen of foto’s van de huidige situatie. Zo kunnen we tijdens het gesprek gemakkelijker een passende tekening maken. Heeft u al inspiratie of voorbeelden van wat u mooi vindt? Neem die gerust mee, zodat we uw wensen en ideeën goed in kaart kunnen brengen.
Keukens
Om ervoor te zorgen dat uw keuken er mooi en netjes uit blijft uitzien is het belangrijk om deze op de juiste manier te onderhouden. Daarbij hoort het drie stappenplan:
- Reinig de keuken met een zachte doek en een sopje met mild reinigingsmiddel om vuil en vlekken te verwijderen.
- Herhaal altijd het proces met schoon, warm water om het laatste vuil met het sop te verwijderen.
- Droog altijd goed na.
Reinig het werkblad dagelijks volgens het 3 stappenplan:
- Reinig het werkblad met een zachte doek en een sopje met mild reinigingsmiddel om vuil en vlekken te verwijderen.
- Herhaal altijd het proces met schoon, warm water om het laatste vuil met het sop te verwijderen.
- Droog altijd goed na.
Agressieve reinigingsmiddelen, schuursponzen of schuurmiddelen kunnen het oppervlak beschadigen. Wist u dat ontkalker, ontstopper of ovenreiniger zeer agressieve middelen zijn?
Kijk in ons gebruiksvoorschrift voor meer informatie. Elk werkblad heeft naast het standaard stappenplan ook nog een aanvullend schoonmaakadvies.
De lekkage van het sifon wordt vaak veroorzaakt door het krimpen en uitzetten van het materiaal als gevolg van temperatuurverschillen in het water. Draai de aansluitingen van het sifon na een paar keer gebruik handmatig iets aan (maximaal één slag). Zo voorkomt u lekkage.
Vervang de filter(s) zodra het waarschuwingssignaal dit aangeeft, of in elk geval minimaal één keer per jaar.
Trek de lade helemaal naar voren en schuif hem vervolgens ongeveer 10 cm terug. Geef de lade daarna een stevige ruk omhoog – zo komt hij los van de geleiders.
Om de lade terug te plaatsen:
Zet de lade recht op de geleiders en schuif hem rustig naar binnen tot u een klik hoort of voelt. Dan zit hij weer goed vast.
Badkamers
Een badkamermeubel heeft dagelijks te maken met vocht en temperatuurwisselingen. Goed onderhoud verlengt de levensduur én houdt je meubel mooi. Hier zijn een paar belangrijke tips:
- Voorkom overmatig vochtcontact
Zorg ervoor dat het meubel niet langdurig in contact komt met water. Druppels, plassen of condens kunnen op termijn schade veroorzaken. Droog het meubel daarom altijd goed af na gebruik. - Goede ventilatie is essentieel
Een goed geventileerde badkamer helpt om vochtige lucht snel af te voeren. Zet na het douchen altijd een raam open of gebruik mechanische ventilatie om schimmelvorming en zwelling van materialen te voorkomen. - Reinig met zachte middelen
Gebruik een zachte doek en lauwwarm water met een mild schoonmaakmiddel (zoals allesreiniger). Vermijd agressieve schoonmaakmiddelen, schuursponsjes of bleekmiddelen, want die kunnen het oppervlak beschadigen. - Controleer en bescherm de naden
Zorg dat kitnaden en aansluitingen goed blijven zitten. Die voorkomen dat water in kieren en hoeken trekt. Als de kit begint los te raken of verkleurt, vervang deze dan op tijd.
Let op bij houten- of fineermeubels
Hout en houtfineer zijn gevoeliger voor vocht. Zet bijvoorbeeld geen natte handdoeken of bekers rechtstreeks op het oppervlak. Gebruik altijd onderzetters of matjes als bescherming.
Kalkaanslag ontstaat door hard water en is vaak zichtbaar als witte vlekken of aanslag op kranen, tegels en douchewanden. Gelukkig is kalkaanslag goed te verwijderen met een eenvoudige en milieuvriendelijke oplossing: schoonmaakazijn.
Meng gelijke delen schoonmaakazijn en water in een sprayfles. Breng het mengsel aan op de kalkhoudende oppervlakken, zoals de douchewand of kraan en laat dit ongeveer 15 tot 30 minuten inwerken. Daarna kunt u de aanslag gemakkelijk verwijderen met een zachte spons of doek. Spoel het oppervlak vervolgens goed af met water.
Voor hardnekkige kalkaanslag kunt u de azijn ook puur aanbrengen en de inwerktijd iets verlengen. Let wel op bij natuursteen of kalkhoudende materialen: hier is azijn minder geschikt en kunt u beter een speciaal reinigingsmiddel gebruiken.
Met regelmatig onderhoud voorkomt u dat kalk zich ophoopt, en blijft uw badkamer fris en stralend schoon.
Schimmel in de badkamer is niet alleen onhygiënisch, het kan ook je muren, kitranden en meubels aantasten. Gelukkig is schimmel goed te voorkomen met een paar slimme gewoontes en wat extra aandacht voor ventilatie en vocht.
De belangrijkste stap: ventileer voldoende. Zet na het douchen een raam open of gebruik een goed werkend ventilatiesysteem. Dit zorgt ervoor dat vochtige lucht sneller verdwijnt en schimmelsporen minder kans krijgen.
Droog daarnaast natte oppervlakken zoals de douchewand, vloer en wastafel na gebruik af met een trekker of doek. Zo voorkom je dat vocht zich ophoopt in voegen of op kitranden.
Laat badkamermeubels goed “ademen” door ze niet te dicht op elkaar of tegen muren te plaatsen. Controleer regelmatig op plekken waar vocht zich kan ophopen, zoals achter kastjes of onder de wasbak.
Met deze simpele gewoontes houd je je badkamer fris, droog én vrij van schimmel.
Het regelmatig schoonmaken van je spiegel voorkomt vlekken, vingerafdrukken en strepen. Volg deze eenvoudige stappen voor een streeploze spiegel:
1. Gebruik een glasreiniger of maak een oplossing van gelijke delen water en azijn.
2. Spray de oplossing op een schone microvezeldoek (niet direct op de spiegel).
3. Veeg in een Z-vormige beweging om strepen te vermijden.
4. Droog na met een droge doek om eventuele restjes te verwijderen.
Tip: Vermijd het gebruik van papieren handdoeken of grove doeken, omdat deze kunnen krassen.
Voorkomen: Veeg de spiegel regelmatig af om ophoping van stof en condens te voorkomen.
Hangen de deurtjes van uw spiegelkast scheef?
Dat is meestal eenvoudig op te lossen door de scharnieren te stellen.
Zo doet u dat:
-
Open het deurtje en kijk naar de scharnieren aan de binnenkant.
-
U ziet meestal twee of drie schroeven per scharnier:
- De voorste schroef stelt het deurtje naar links of rechts.
- De middelste of achterste schroef regelt de diepte of hoogte.
-
Draai voorzichtig aan de schroeven tot het deurtje recht hangt en goed sluit.
-
Gebruik een kruiskopschroevendraaier en stel telkens in kleine stapjes bij. Controleer tussendoor steeds het resultaat.
Let op:
Hangt de kast zelf niet waterpas? Controleer dan of de kast goed en recht aan de muur is bevestigd.
Vloeren & kasten
De vloerverwarming moet tijdens de montage buiten gebruik zijn en mag na de montage weer gefaseerd in gebruik worden genomen.
-
Verwijder regelmatig los vuil en stof door de vloer te stofzuigen en te dweilen.
-
Dweil de PVC-vloer regelmatig en zorg ervoor dat vlekken direct worden verwijderd.
-
Maak gemorste vloeistoffen onmiddellijk schoon om vlekken te voorkomen.
-
Gebruik viltjes onder meubels om krassen op de vloer te vermijden.
-
Voorkom dat zand en steentjes de vloer beschadigen door een goede deurmat te gebruiken.
Planning & levering
De materialen voor de keuken worden altijd 1 tot 2 dagen vóór de montagedatum geleverd, zodat de monteur direct kan starten. De keuken wordt bij voorkeur in of zo dicht mogelijk bij de keukenruimte geleverd, omdat de monteur de onderdelen niet altijd alleen kan verplaatsen. Let op: de ruimte waar de keuken gemonteerd wordt, moet vrij blijven.
Badkamermaterialen worden meestal minimaal 1 dag voor de montage geleverd, of soms zelfs op de dag van montage, afhankelijk van de situatie. Bij nieuwbouw, waar geen sloopwerk nodig is, wordt het vaak gewenst dat de materialen eerder geleverd worden, zodat de monteur meteen aan de slag kan.
De route die de chauffeur gaat rijden wordt een dag van te voren gemaakt. U kunt een werkdag voor de levering contact opnemen met onze receptie (vanaf 16.15 uur) via het telefoonnummer: 0345-512020 voor een tijdsindicatie
De monteur begint doorgaans tussen 07.00 uur en 07.30 uur. Het kan echter voorkomen dat er vertraging is, bijvoorbeeld door file. In dat geval zal de monteur u op de hoogte stellen van de verwachte aankomsttijd.
Tijdens de levering moet er iemand aanwezig zijn om de chauffeurs binnen te laten.
Daarnaast is het belangrijk dat u als klant aanwezig bent tijdens het begin en het einde van de montage. Dit geeft de mogelijkheid om eventuele bijzonderheden te bespreken en het eindresultaat te controleren.
De montage van een keuken duurt gemiddeld 1-3 werkdagen (soms meer). De montage van een badkamer duurt langer. Dit kan zelfs 2-3 weken zijn, maar dit wordt met u gecommuniceerd.
Service & garantie
Op onze keukenmeubelen zit standaard 5 jaar garantie. Heeft u een specifieke klacht of probleem? Neem dan contact op met onze serviceafdeling. We kijken graag met u mee wat we met uw melding kunnen doen.
Op uw apparatuur zit standaard 2 jaar garantie. In veel gevallen kunt u de garantie verlengen door het apparaat te registreren. Meer informatie hierover vindt u op de website van de betreffende leverancier.
Let op! Na twee jaar worden de voorrijkosten in rekening gebracht.
De registratie van uw apparatuur verloopt via de website van de betreffende leverancier. Middelkoop is hierin geen tussenpartij. Via onze pagina Service en garantie kunt u eenvoudig de juiste leverancier vinden voor het registreren van uw apparatuur of het stellen van vragen.
Heeft u een servicemelding? Deze kunt u eenvoudig doorgeven via ons serviceformulier. Uiteraard zijn wij ook telefonisch en per e-mail bereikbaar.
Het is belangrijk dat u bij de melding een duidelijke foto meestuurt. Zo kunnen wij de situatie beter inschatten en u sneller en gerichter helpen.
Het kan natuurlijk voorkomen dat een afspraak onverwacht verzet moet worden. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact op met onze receptie. Zij stemmen dit vervolgens af met onze serviceafdeling.
Nieuwbouwprojecten
Nee, wij weten dit helaas niet eerder dan u.
Nee, dat kan alleen in overleg met u want dat is afhankelijk van uw eigen planning qua andere werkzaamheden.
Nee, wij plannen zelf al eerder inmeet-momenten, in overleg met de uitvoerder.
Het is altijd mogelijk sanitair en tegelwerk aan te schaffen. De vraag is alleen of de aannemer toe staat dit voor oplevering te laten realiseren of dat dit na oplevering wordt.
Heeft u een servicemelding over uw keuken? Vul dan het serviceformulier op onze website in, of neem contact met ons op via telefoon of e-mail. We ontvangen graag een duidelijke foto bij uw melding. Zo kunnen we de situatie beter inschatten en u sneller helpen.
Gaat het om een servicemelding over uw badkamer? Neem dan contact op met uw aannemer. De badkamer is vanuit het project door hem gemonteerd. Indien nodig zal hij de melding bij ons neerleggen.
Financieel
Nee, bij Middelkoop hoeft u geen aanbetaling te doen. Wilt u toch graag (een deel) vooraf betalen? Dan is dat uiteraard mogelijk. Neem in dat geval contact op met onze receptie om dit te regelen.
U ontvangt de factuur zodra uw keuken, badkamer, vloer of kast is geleverd.